Satakunnan neuroyhdistys ry

Satakunnan neuroyhdistys ry on perustettu 1980. Jäsenmäärä on noin 400 henkeä, joka koostuu potilas- ja kannattajajäsenistä.  Yhdistyksen toimialueena on Harjavalta, Honkajoki, Huittinen, Jämijärvi, Kankaanpää, Karvia, Kokemäki, Köyliö, Merikarvia, Nakkila, Pomarkku, Pori, Siikainen, Säkylä ja Ulvila.

Yhdistyksen toiminnan tavoitteena on jäsenten arjessa jaksaminen ja selviytyminen. Tavoitteen saavuttamiseksi yhdistys tukee vapaaehtoistyötä, kerho- ja tukihenkilötoimintaa, järjestää kokouksia, keskustelutilaisuuksia, illanviettoja, retkiä, yhdessäoloa ja muuta vastaavaa. Yhdistys vaikuttaa esityksin ja lausunnoin yhteiskunnan asenteisiin ja päätöksentekoon. Julkaisemme kahdesti vuodessa ilmestyvää jäsentiedotetta ja toimitamme säännöllisesti päivitettyjä sähköisiä kotisivuja. Niissä jäsenistölle välittyvät yhdistyksen ajankohtaiset tapahtumat ja palvelut.

Porin Seudun MS-yhdistys on patentti- ja rekisterihallituksen hyväksynnällä 4.6.2015 vaihtanut nimeksi Satakunnan neuroyhdistys ry.