Jäsenkirje 2/2023

18.9.2023
Kategoriat: Yleinen
Yläkulmassa Neuroliiton-logo. Keltaisella pohjalla hymyilevä miehen kuva. Alempana sinisellä pohjalla pyöreä logo, jossa lukee valkoisella vapaaehtoistoimintaa. Ympyrän sisällä vaaleanpunainen sydän, jossa lukee mustalla suurella sydämellä.

Satakunnan Neuroyhdistyksen Jäsenkirje 2/2023

Hallituksen jäsen esittäytyy: ”Hei, olen Timo Lehtonen 42-vuotias ”erakko” Ulvilasta. Löysin tieni Satakunnan Neuroyhdistyksen toimintaan, kun sairastumiseni kautta vuonna 2007, hain vertaistukea silloisesta ”Nuoret”-ryhmästä vuonna 2008. Nykyään toimin hallituksessa ja osallistun tapahtumiin työelämän niin salliessa. Olen siis osatyökykyinen ja käyn töissä 3 päivää viikossa. Minulla on myös kaksi lasta, joiden kanssa vietän perhe-elämää ja muita harrastuksiani on kuntosali. Koen, että sosiaaliset tapahtumat ja erilaisten ihmisten kanssa oleminen on minulle tärkeää, koska työajan ulkopuolelle jää paljon aikaa. Toivon, että lähdette rohkeasti mukaan vapaaehtoistoimintaan ja rauhallista syksyn alkua kaikille!”

Satakunnan neuroyhdistys ry ja paikallisjärjestöt tarjoavat jäsenistölleen vuosittain erilaista toimintaa. Neuroyhdistyksen toiminto Naseva sijaitsee Porin keskustassa (yrjönkatu 7). Toimisto on aukijoka keskiviikko yhteisen kahvihetken merkeissä klo 10-13. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Syksyn 2023 tapahtumia:

-Keskiviikon kahvihetket Nasevassa keskiviikkoisin klo 10-13 alkaen 30.8.

-Järjestötori Eetunaukiolla Porissa la 26.8. klo 10-12, telttapaikka yhdessä Epilepsiayhdistyksen kanssa

-Vapaaehtoistyötä ”Suurella Sydämellä” -viikot 26.8.-17.9.

Neuroyhdistys on esillä:

-Tiistaina 29.8. Sote-keskus Lännen tapahtumapäivässä klo 10-14

-Tiistaina 29.8. Avoimet ovet Nasevassa yhdessä Epilepsiayhdistyksen kanssa klo 10-18

-Keskiviikkona 6.9. Avoimet ovet Nasevassa yhdessä Epilepsiayhdistyksen kanssa klo 10-18

-Torstaina 7.9. Kankaanpään Järjestötorilla klo 9-14

Joulukuun tapahtumat:

-Jouluinen kestitys jäsenille Nasevassa keskiviikkona 13.12 klo 10-13

-Yhdistyksen joululoma 14.12.23-9.1.24

Liikunnassa tapahtuu:

-Liikuntaryhmä Nakkilan liikuntahallilla 5krt, kerran viikossa. Alkaen ti 19.9. Lisätietoja: neurosatakunta@gmail.com

-Pilateskurssi kansalaisopistolla, ilmoittautumiset ti 22.8.

Kerhot:

-Harjavallan neurokerho kokoontuu joka kuun viimeinen tiistai: 26.9 / 31.10. / 28.11 Harjavallan seurakuntatalolla (kirkkokatu3), yhteyshenkilö: Seija Raitala p.044 331 0967

-Nahistuneet Nuoret (yli 35-v, työikäiset) kokoontuu torstaina 2.11. klo 18 Nasevassa.

-Nuorten ryhmästä (alle 35-v), voi tiedustella: mervimtalvitie@gmail.com

-Huittisten kerho kokoontuu kerran kuukaudessa, lisätietoja: Minnamari Salmivaara p. 045 0322 2432

-Harnes-kerho kokoontuu Nasevassa kerran kuukaudessa torstaisin: 21.9. / 26.10. / 30.11.  klo 16.30-18.30, yhteyshenkilö: Erja Simonen p.045 180 6688